Go-Conferentie - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Renske Cloosterman - WaarBenJij.nu Go-Conferentie - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Renske Cloosterman - WaarBenJij.nu

Go-Conferentie

Blijf op de hoogte en volg Renske

21 Augustus 2015 | Nederland, Middelburg

Lieve lezers,

Ondertussen zit ik alweer een paar dagen op de Kroeze Danne, een christelijke conferentie en vakantie terrein met nog ongeveer 250 andere mensen. We eten samen, we slapen samen op een kamer, we zingen samen, we praten samen... We leven samen. Het is een groep met mensen uit alle windrichtingen en achtergronden en verhalen.

We ontbijten van half 8 tot half 9 en daarna is er tijd om samen God te aanbidden door zingen en gebed. Daarna hebben we shhh-tijd. Dat houdt in dat ieder voor zich een rustig plekje opzoekt en gewoon gaat luisteren naar wat God tegen je te zeggen hebt. Dat is nog best moeilijk, hoewel de stilte heerlijk is. Je hoort de vogels en de wind door de bomen.
Tijdens een van die momenten zag ik een vader mijn zijn 2-jarig dochtertje. Zij liep lekker te wandelen over het terrein. Haar vader vlak erachter, haar nooit uit het oog verliezend. Waar zij ging, hij volgde. Bij de speelplek was een drempel. Ze twijfelde en stak, zonder op of om te kijken, haar kleine handje omhoog en pakte de sterke hand van haar vader beet. Met haar vader achter haar durfde ze de stap te nemen. ze vertrouwde er volledig op dat haar vader er zou zijn wanneer ze hem nodig had. Zo liep God mij weten dat ik nooit alleen ben en altijd op hem kan vertrouwen, ookal zie of hoor ik hem niet. Ik hoef alleen maar mijn hand uit te steken en Hij is er bij.

Na shhh-tijd komen we weer samen in de grote zaal voor een praatje. We hebben daarna koffiepauze, verder programma en lunch. Ook de middagen zijn vol gepland. Het is vermoeiend, maar te doen.

Ik heb 4 super leuke kamergenootjes. Allemaal meiden natuurlijk. Netjes gescheiden. We doen echt bijna alles samen.
Vanmiddag konden we voor 2 uur naar Hengelo voor belangrijke inkopen. Ik vond inderdaad dat gestampte muisjes, eierkoeken en vruchtenhagel essentieel zijn om deze conferentie te overleven. (een van de meiden neemt het mee naar Nederlanders in Ierland)

Verder kan ik zeggen dat ik het gewoon erg naar mijn zin heb en zeker weet dat dit de beste beslissing is geweest! Het is heel tof om met zoveel anderen hetzelfde doel te hebben en dezelfde God mogen dienen.

Groetjes uit Ambt Delden!

Renske


  • 25 Augustus 2015 - 14:05

    EllyPotappel:

    Lieve Renske,

    Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt en al fijne vriendschappen hebt gesloten. En wat een mooi moment tijdens je stille tijd. We weten dat we nooit alleen zijn en dat onze Vader altijd met ons mee gaat en over ons waakt als we moeilijke beslissingen moeten nemen in ons leven. Ook al voelen we ons weleens alleen Hij strekt altijd Zijn hand naar ons uit. En wij mogen volgen. Met deze zekerheid kan je fijn op reis gaan he meid !!!!

    Lieve groet uit Zoutelande

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Middelburg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 December 2015

Colombo

02 December 2015

Colombo

24 November 2015

Zeeziek

29 Oktober 2015

Myanmar en Sri Lanka

24 September 2015

Eerste week aan boord
Renske

Zeeuw op Zee. De komende twee jaar ga ik varen met de Logos Hope, het grote boekenschip van OM. Hier zal ik, wanneer ik kan, een update geven en foto's plaatsen.

Actief sinds 30 Maart 2015
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 11150

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: