Nieuwsbrief 1 - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Renske Cloosterman - WaarBenJij.nu Nieuwsbrief 1 - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Renske Cloosterman - WaarBenJij.nu

Nieuwsbrief 1

Blijf op de hoogte en volg Renske

21 Juli 2015 | Nederland, Maastricht

‘You call me out upon the waters and I will call upon Your name and keep my eyes above the waves’ – Oceans van Hillsong –

Kennismaken met Renske
Ik ben Renske Cloosterman. 23 jaar, dochter, zus en kleinkind. Houd van lezen, wandelen, naaien, God en dansen. Beide benen op de grond, hoofd in de wolken, op slechts 1,63 meter hoogte. Bijna afgestudeerd kostuumontwerper, voorbereidend op vertrek met de Logos Hope.
In het voorjaar van 2014 kwam de Logos Hope van OM op mijn pad. Ik werd erg enthousiast van het werk dat de Logos doet en de impact die het heeft. Ik heb meer informatie aangevraagd en had binnen een week een gesprek met één van de medewerkers van OM. Volgens hem zou ik een aanwinst zijn voor het schip. Er volgde een lange periode van gebed en rustig zoeken naar Gods wil. Na een intense reis naar Kenia die zomer besloot ik mij aan te melden en het proces te starten, met de rust in mijn hart dat God mij leidde. Nog de volgende dag werd ik gebeld door het kantoor van OM met de vraag of ik al een besluit had genomen. Dit was voor mij God. Alsof Hij zei: ‘Ga maar.’

Visie
Ik geloof dat Jezus naar de aarde is gekomen om ons vrij te maken van de zonde om zo in een herstelde relatie met Hem en God de Vader te leven. Mijn verlangen is deze hoop met de wereld te delen. Ik geloof en ervaar dat God mijn handen en voeten wilt gebruiken om mensen te gaan vertellen en laten zien wie Hij is. In Lucas 10:2 staat: ‘Hij zei tegen hen: ‘De oogst is groot, maar de arbeiders zijn er weinig; vraag dus aan de eigenaar van de oogst of hij arbeiders wil sturen om de oogst binnen te halen.’’ Ik wil gaan om te helpen de oogst binnen te halen voor de eigenaar, Jezus.

Mijn rol aan boord
Vanaf augustus zal ik twee jaar meevaren met de Logos Hope. Vijf dagen in de week werk ik op éen van de afdelingen op het schip om het dagelijkse leven draaiende te houden. In het weekend gaan we het land in en bezoeken we scholen, gevangenissen, weeshuizen en ziekenhuizen. Daarbij hoort ook praktisch werk zoals bibliotheken starten, schilderen, bouwen, kleding uitdelen, oogtesten doen en brillen uitdelen en meer. Veel van de projecten die we helpen en bezoeken zijn opgezet of onder leiding van de lokale kerken. Zo kunnen we op een zeer praktische manier de liefde van God aan de mensen laten zien en het evangelie met hen delen.

Doet u mee?
Alle medewerkers van OM wereldwijd werken op basis van (financiële) steun van een vriendenkring. Op die manier staat de medewerker niet alleen in zijn missie, maar weet hij zich gesteund door tal van mensen die achter hem staan door gebed, praktische hulp en/of financiële ondersteuning. Een dergelijke achterban verbreedt de betrokkenheid bij de zendingswerkers en het zendingswerk van OM.
- Bidden
Gebed is pure noodzaak als we effect willen zien in ons werk en onze bediening. De vijand zit niet stil als het evangelie wordt verkondigd. Bidt u mee voor een voorspoedige voorbereiding, een behouden vaart en kansen om mensen het evangelie te vertellen? - Geven
Zonder uw gevend hart is het werk van OM niet mogelijk. De maandelijkse kosten bedragen € 1016,- . Het grootste deel gaat naar het werk wat we doen en de projecten die we steunen. Een percentage is voor persoonlijk onderhoud; vóór 20 juni moet ik 80% van mijn maandelijkse support plus 80% van de eenmalige kosten, zijnde € 1094,-, toegezegd hebben. Wilt u mijn werk op de Logos financieel ondersteunen? Vul dan de antwoordkaart in. Via de nieuwsbrief zal ik u op de hoogte houden van o.a. het werk dat wordt

Thuis-Front-Team (TFT)
Dit team ondersteunt mij in praktische zaken tijdens de voorbereiding de komende maanden. Tijdens mijn verblijf op de Logos zullen zij alle zaken rondom o.a. contact, financiën en PR gaande houden, aangezien het voor mij niet haalbaar is dit alleen te doen. Ik stel ze graag even aan u voor.
Contactpersoon: Mirjam Mesu. Zij is het aanspreekpunt voor het TFT, gemeente en
achterban. Voor al uw vragen kunt u bij haar terecht.
Gebed: Marcel & Ester Kamp. Zij coördineren het gebed voor mij en OM binnen het TFT.
Financiën: Wim Kruit. Hij zal alle financiën beheren.
PR: Peter Pagé. Hij verzorgt de nieuwsbrief en andere zaken rondom de PR.
Vertrouwenspersoon: Marieke de Nooijer. Zij zal een luisterend oor zijn voor mij.
Algemeen lid: Jacqueline Schutte. Zij is ondersteuning van het TFT en denkt en helpt mee waar ze kan!

OM
Operatie Mobilisatie (OM) helpt wereldwijd lokale kerken om de Bijbelse boodschap van het Evangelie te verspreiden! Al meer dan 50 jaar ontplooien we als interkerkelijke zendingsorganisatie tal van evangelisatieactiviteiten. Van praktisch werk en ontwikkelingshulp tot straatevangelisatie en jongerenwerk. Onze medewerkers trekken er voor korte of langere tijd op uit om Jezus Christus bekend te maken in internationale teams. Een bekend voorbeeld daarvan is de Logos Hope, het zendings- en boekenschip van OM.

Logos Hope - 2015-2017 - rekeningnummer OM: IBAN NL13 RABO0114232938
( o.v.v. Renske Cloosterman- uw giften zijn aftrekbaar van de belasting)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 December 2015

Colombo

02 December 2015

Colombo

24 November 2015

Zeeziek

29 Oktober 2015

Myanmar en Sri Lanka

24 September 2015

Eerste week aan boord
Renske

Zeeuw op Zee. De komende twee jaar ga ik varen met de Logos Hope, het grote boekenschip van OM. Hier zal ik, wanneer ik kan, een update geven en foto's plaatsen.

Actief sinds 30 Maart 2015
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 11172

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: