PST - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Renske Cloosterman - WaarBenJij.nu PST - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Renske Cloosterman - WaarBenJij.nu

PST

Blijf op de hoogte en volg Renske

06 September 2015 | Maleisië, Penang

Lieve lezers,

Ik ben veilig en wel in Penang, al de afgelopen week...
De vlucht ging top en alle koffers, tassen en jassen zijn er ook. Toch fijn om je eigen spullen te hebben.

Het is hier gemiddeld 30 graden, 6 uur vroeger en druk. Vriendelijke bevolking en goed eten. Al weet ik niet of elke ochtend, middag en avond rijst en noedels eten erg goed voor je lichaam is.. we gaan het zien.

Ik heb hier training, PST, dat is Pre Ship Training. Dat houdt in: lezingen over het leven aan boord, teambuilding, info over verschillende culturen en hoe samen te leven in een gemeenschap, hoe je je getuigenis kan schrijven en geven etc. Het is een vol programma, dus veel tijd voor jezelf of om even ui te rusten is er niet veel , maar dat is niet erg. Wat ik aan tijd kan vinden is al top.

Gister (zaterdag) hadden we een vrije dag. En wat is leuker dan de toerist uit te gaan hangen. We zijn met een groepje van 5 de stad in gereden met de bus en zo eindelijk kunnen zien hoe groot en druk het hier is. De rest van de tijd waren we alleen maar in het hotel.
We hebben heerlijk rondgelopen in George Town. Veel kleine winkeltjes en stalletjes langs de kant van de weg. Ze geloven hier trouwens niet in zebrapaden. Oversteken is dus op eigen risico.
Aangezien Penang een eiland is kwamen we aan de rand van George Town bij de kust en daar vonden we een heel tof met beton gevulde plastic bakken gebouwde houten chinees dorpje. Het was net een filmset. Alles was van hout gemaakt. De huisjes, de weg, alles.
Daarna een lange busrit naar Penang Hill. Een supermooi uitzichtpunt over de stad. We gingen met een treintje ophoog en kwamen daar nog 2 andere groepen tegen. Er waren ook aapjes. Venijnige beestjes..
Na de 2,5 uur durende bsreis terug (spitsuur) heerlijk bij de KFC gegeten. Even geen rijst of noodels.

Vandaag hadden we een kerkdienst met vanmiddag allerlei workshops. Clowning, poppenspel, facepaint, balonnen, jongleren. Alles om te zien wat je met kinderen kan doen tijdens kinderprogramma's op het schip of daarbuiten.

Ik heb nog 2 weken van training voor de boeg voordat ik het schip op mag. Dus tot die tijd nog even geduld!

Zo, dat was het voor nu.

Liefs uit Penang!

  • 06 September 2015 - 12:29

    Mama:

    Lieve Schat, Net uit de kerk (diverse vragen over jou beantwoordt haha) zie ik dit verslag.
    Leuk! Plezier van je blauwe jurkje:)? Succes meis, met alle nieuwigheden.En veel groetjes van je kerk-familie. .
    xxx

  • 08 September 2015 - 22:01

    Mirjam:

    Hoi Renske,

    Leuk om je verhaal te lezen over de dingetjes die je allemaal beleefd, meemaakt.
    Ik zal aan je denken wanneer ik aan de noodles zit ;)

    Ik wens je een fijne tijd waar je heel veel aan mag hebben en bij deze de groetjes van ons allemaal (TFT)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Penang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 December 2015

Colombo

02 December 2015

Colombo

24 November 2015

Zeeziek

29 Oktober 2015

Myanmar en Sri Lanka

24 September 2015

Eerste week aan boord
Renske

Zeeuw op Zee. De komende twee jaar ga ik varen met de Logos Hope, het grote boekenschip van OM. Hier zal ik, wanneer ik kan, een update geven en foto's plaatsen.

Actief sinds 30 Maart 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 11168

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: