Nieuwsbrief 2 - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Renske Cloosterman - WaarBenJij.nu Nieuwsbrief 2 - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Renske Cloosterman - WaarBenJij.nu

Nieuwsbrief 2

Blijf op de hoogte en volg Renske

22 Juli 2015 | Nederland, Middelburg

It's a long way down but I'm here right now, so Here goes nothing, here goes everything. What comes next God only knows - Bebo Norman ‘Here Goes’

Hallo lieve lezers,
Er is veel gebeurd en gedaan sinds de eerste nieuwsbrief. Twee van de mooiste dingen zijn wel afstuderen en de officiële ‘go’ krijgen.

Afgestudeerd
Afgelopen 2 juni ben ik als kostuumontwerper afgestudeerd. Na een hele dag individuele beoordelingen en evaluatiegesprekken konden wij als klas dan eindelijk de expositie officieel openen. Ons werk van het afgelopen jaar hebben wij mooi opgehangen en neergezet. Dat zijn ontwerptekeningen, 3D decors en kostuums op schaal. Er waren familie, vrienden en vriendinnen die het met ons hebben meegevierd.
Het was een mooie avond met een glaasje wijn en een stukje taart. Op 3 juli mocht ik eindelijk mijn diploma ontvangen en werd het officieel! Het papiertje is op zak.

Fondsen
Het was even spannend, maar de Heer voorziet. Daar heb ik geen moment aan getwijfeld. Wel aan mijn eigen inspanningen. Had ik wel genoeg gedaan? Genoeg PR? Een kort moment van zenuwen en jezelf afvragen. Gelukkig heb ik fantastisch lieve mensen en TFT om mij heen staan die helpen met bidden en relativeren. Er is dus goed nieuws. Ik kan nu officieel naar de Logos. De fondswerving is rond. Ik heb de 100%; wat een rust geeft dat. Wat een zegen! Bedankt iedereen voor het bidden, danken, werken, steunen en geven. Zonder u was het nooit gelukt!

Tuinfeest
We hebben een prachtig tuinfeest gehad. In de bloeiende en stralende tuin van Rian van der Hilst mochten we ruim 30 gasten ontvangen. Het was een avond vol lekker mediterraans eten, muziek, poëzie en vooral veel mooie gesprekken. Ik heb genoten van de bijzondere ontmoetingen en gesprekken. Er was ook tijd om een presentatie te geven over de Logos. Ik heb het weer als zeer prettig ervaren om mijn verhaal te kunnen doen en te kunnen delen over het prachtige werk dat de Logos Hope en OM doen. Ik zie het als een voorrecht om te mogen getuigen van een groot en goed God die om ons geeft en de persoon voor ogen heeft.

Voorbereidingsweekend
Van 19-21 juni heb ik een voorbereidingsweekend gehad. Dit was echt heel gaaf! Ik was met een groep van ongeveer 20 anderen die voor langere tijd worden uitgezonden door OM. Daarbij zaten ook Fam. Hoogendoorn en Anna. Zij zullen net als ik 2 jaar met de Logos meegaan in augustus. Anna is een leuke jonge meid van 19 jaar. Heel bijzonder is dat we qua karakter en visie veel op elkaar lijken. Voor haar mocht ik een antwoord op gebed zijn. Ze had gebeden om een meid van haar leeftijd die ook mee zou gaan. Dus ik zei tegen haar: “Nou, hier ben ik dan. Alsjeblieft.” Meteen veel lol!
Het weekend bestond verder vooral uit veel praten over verwachtingen, andere culturen, rol van het TFT (zij waren uitgenodigd voor een aparte dag), nieuwsbrieven en alles wat ook maar ter tafel kwam. En niet te vergeten het verbonden voelen met elkaar. Elkaar begrijpen. We zitten namelijk allemaal in hetzelfde schuitje; verhuizen, vaccinaties, testen, fondswerving en afscheid nemen. Een zegen om elkaar daarin te kunnen steunen.

Verhuisd
Nu ben ik weer thuis en werk ik doordeweeks als huishoudelijke hulp. Toch is er nog een lijstje met voorbereidingen die getroffen moeten worden, maar allemaal dingen waar ik naar uit zie. Het komt nu echt heel dichtbij! Ik zie niet uit naar het afscheid nemen, maar ik weet dat het maar tijdelijk is en dat ik iedereen weer zal zien. Twee jaar is zo om…

Go-Conferentie
Het volgende grote ding is de GO-conferentie in De Kroeze Danne van 18-28 augustus. Hier komen rond de 250 mensen van over de hele wereld naartoe die met OM gaan werken; ongeveer 50 personen gaan mee met de Logos. Ik heb er heel veel zin in! Deze conferentie zal vooral gevuld zijn met trainingen, lezingen en elkaar ontmoeten.
Alles ter voorbereiding op onze reis.

Vliegen
Ik zal 29 augustus naar Singapore vliegen om van daar nog kort door te reizen naar Penang, Maleisië. Daar heb ik PST: Pre Ship Training. Dit houd in: training in verschillen tussen culturen, alle regels die aan boord gelden, noodsituatie simulering, oefenen met reddingsboot en reddingsvesten in een zwembad. Het is een intense 2 weken waarbij we als nieuwe ‘recruits’ (bemanning) een hechte groep zullen vormen en ons voorbereiden op ons leven aan boord.

Vaarroute
Penang,Malaysia
7 Maputo,Mozambique

Yangon,Myanmar
8 Durban,South Africa

Colombo,Sri Lanka
9 Richards Bay,South Africa

Port Louis,Mauritius
10 East London,South Africa

Toamasina,Madagascar
11 Port Elizabeth,South Africa

Dar Es Salaam,Tanzania
12 Cape Town,South Africa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Middelburg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 December 2015

Colombo

02 December 2015

Colombo

24 November 2015

Zeeziek

29 Oktober 2015

Myanmar en Sri Lanka

24 September 2015

Eerste week aan boord
Renske

Zeeuw op Zee. De komende twee jaar ga ik varen met de Logos Hope, het grote boekenschip van OM. Hier zal ik, wanneer ik kan, een update geven en foto's plaatsen.

Actief sinds 30 Maart 2015
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 11187

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: